zaterdag 23 juni 2012

cycle vision 2012 Lelystad.


cycle vision:
vrijdag 22 juni: rob weg brengen naar cv

eerst was het de bedoeling om te gaan kamperen tijdens cycle vision met shanne.
maar de afgelopen weken zijn we alle twee goed ziek geweest, en shanne de afgelopen week, dus we zagen dus af van het. maar ik had op ligfiets.net een oproep geplaatst wie mee wilde rijden. vriend rob ging die kant vrijdag op, en ik was toch vrij, dus reed ik met hem mee, om later weer naar huis te fietsen. dus netjes op tijd ben ik vertrokken om naar de pont te rijden.

netjes om twaalf uur kwam ik aan bij de neciobrug waar rob later ook aan kwam.
samen reden wij als jut en jul naar de hollandsebrug. we hadden de wind in de rug, en soms van de zijkant, hier door reden we lekker door. het was erg lekker rijden langs het markermeer, en we waren dus erg snel in Almere. in Almere haven zijn we even gestopt. Rob wilde even wat boodschappen doen. en aangezien er naar Almere, niets meer op de route was, even gestopt. 

hierna zijn we weer snel veder gereden. het was nog iets meer dan 20 kilometer rijden tot Cycle Vision, dus dat schoot erg lekker op. normaal heb ik het iet zo op de vogelweg, deze is erg lang rechtdoor en alles behalve leuk. maar je maakt wel snel veel kilometers. 
om iets voor twee uur kwamen rob en ik aan te Cycle Vision... het was erg rustig,
dus was niks te beleven. ik heb samen met Rob een biertje gedronken en we hebben kort wat gekletst. hierna is rob zijn slaapplek voor de komende nacht en de nacht er op gaan opzetten. 
tijdens het opzetten van de tent begon het ook nog te regenen... maar ag dat was niet zo heel erg. 

rond drie uur ben ik weer vertrokken richting het mooie Noord-Holland. ik mocht nu
wel lekker tegen de wind in rijden... dit was best zwaar vont ik. op 5 kilometer voor de dijk bij het IJsselmeer,   heb ik shanne een smsje gestuurd met de mededeling dat ik het niet denk te halen om voor het eten thuis te wezen. het fietsen ging veder lekker zwaar, maar aan de andere kant stoorde dit niet zo, ik kon gewoon lekker rond de 30 km/h rijden. netjes in iets meer dan een uur reed ik naar de hollandsebrug.onderweg een paar hele grote regen buien mogen begroeten.


 ik hield de zonnebril op,zodat het niet in mijn ogen kwam. dus het was goed te doen. ik was erg bij met de velomobiel!!!  en na de dijk ben ik weer naar Amsterdam en omgeving. in Amsterdam zelf moest ik een paar de fiets corrigeren, werd soms echt van de weg af geblazen...  maar het ging gelukkig goed veder. voor de pont bij Zaandam-Amsterdam heb ik nog wat boodschappen gedaan, het ging toch sneller dan verwacht. dus dit viel best mee. dit heen-en-weertje toch weer lekker 156 kilometer ogen questen.



zaterdag 23 juni: met shanne naar cycle vidio

vandaag ben ik samen met shanne naar Lelystad gereden. nu niet met de quest maar een ander blik.. een blauwe ignis. een auto is handig maar leuk is wat anders. maar goed, we waren netjes p tijd op CV. ik vond het erg rustig qua publiek. ik had wel meer mensen verwacht, vooral geen ligfieters. maar dit bleek na mijn idee weer een ligfieters-onderonsje te worden. al snel kwam ik de bekende mensen tegen die je elk jaar tegen kom. maar dit was wel erg gezellig. met vele hebben we lang durig gesproken. erg leuk.

ook hebben shanne ik op een trike gereden. ik heb eerst op een gereden waar een hulp motor in zat... in een woord... geweldig!!! echt een super ervaring. ook shanne wilde wel even een stukje hier op rijden, en een waar geen motor in zat. ik zag haar in de verte aan komen.. met een dikke glim lag... stiekem vind ze het best leuk !! ook heeft shanne een poging gedaan om op een twee wieler te rijden, maar dit was erg lastig voor dr. 




na dit kleine ritje met de trike zijn we naar de 3 uurs races gaan kijken.




hier ook nog een kort filmpje

 dit was in het begin erg leuk om te zien. terwijl alle fietsen voorbij reden keer op keer, hebben we een leuk gesprek gehad met jules en elly. zij kunnen erg leuk met pure passie voor hun passie over ligfietsen vertellen. altijd leuk om ana te horen. dit zijn erg leuke mensen. "echte levens genieters "als dus shanne.  naar een uur was het leukste er wel van af. en zijn we even wat gaan eten.

het filmpje kan je ook on line bekijken door op deze link drukken

alle foto's kam je zien door op deze link te drukken

rond vier uur zijn wij weer naar Wormerveer gereden. het was een mooie dag vandaag!







5 opmerkingen:

  1. Waarom race jij zelf niet Marcel ? Je hebt een Quest en heel veel kilomters in de benen ?

    Vind je aan hard rondjes rijden niets aan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jullie zo'n plezier hebt gehad met de Steintrikes. Mag ik een linkje zetten naar je enthousiaste verhaal? Dus op de website van www.WheelsReinvented.nl?
    Groetjes, Robert J.H. Gisolf, Wheels Reinvented

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. natuurlijk robert!

      @ so98 dat vind ik leuk om alleen te doen... doe ik regelmatig

      Verwijderen
  3. LEL dan ? Keihard een ijsselmeerdijk op en neer rijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen